It all begins with breakfast

21 Sier

Wszyscy ciągle powtarzają, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Zapewne mają rację. Nie zmienia to jednak faktu, że rano jestem kompletnie nie do życia i wszystko zajmuje mi wiele więcej czasu niż normalnie. Z okazji wakacji, postanowiłam jednak spróbować i poza poranną kawą na szybko stworzyć coś prostego i  pysznego, co by jej towarzyszyło.

WERSJA PIERWSZA – owocowa bomba

SKŁADNIKI:

  • 350g truskawek
  • 6 łyżek jogurtu naturalnego
  • garść malin
Wystarczy wyżej wymienione składniki wrzucić do blendera i miksować aż będzie w miarę gładkie. Starczy na 4-5 porcji w kieliszkach jak na zdjęciu.
Ja, żeby nie był to zwykły koktajl postanowiłam zaszaleć – 2 łyżki mieszanki, warstwa borówek amerykańskich, 2 łyżki mieszanki, warstwa borówek itd. Do tego pokroić pomarańczkę, dorzucić winogrona – tak naprawdę mogą to być jakiekolwiek owoce, które akurat będą pod ręką.
Po takim śniadaniu, poczucie lekkości i bomba pozytywnej energii gwarantowane🙂
WERSJA 2 – TOSTY FRANCUSKIE PO MOJEMU
Po mojemu z prostej przyczyny – ciągle słyszę czy czytam o tostach francuskich i wiem niby mniej więcej co to, ale nigdy nie robiłam, więc nie wiem czego się tak naprawdę używa. Oto co ja zrobiłam (było pod ręką i nie zajęło wiele czasu)
SKŁADNIKI:
  • pieczywo tostowe (ja preferuję pełnoziarniste albo grahama)
  • mleko
  • cukier trzcinowy (ja użyłam Demerara)
  • cynamon
Pieczywo maczamy leciutko w mleku, następnie w mieszance cukru i cynamonu. Wrzucamy na suchą (bez oliwy masła czy czegokolwiek) i podgrzaną patelnię, grzejemy z obu stron aż się zarumienią.
Tosty same w sobie są pyszne i, w zależności od ilości użytego cukru, mogą mogą być bardzo słodkie. Wówczas Jako dodatek pasuje do nich tylko dżem domowej roboty (te od mojej babci są znacznie mniej słodkie niż w sklepie i idealnie zgrywają się z tostami). Ale mój poranny gość wykorzystał również syrop klonowy i miód z pasieki znajomych, przegryzając pomarańczkami.Kolejna bomba pozytywnej energii o poranku, tyle że ze względu na cukier mniej zdrowa.Polecam obie wersje – szybkie, łatwe, przyjemne i dają odpowiedniego kopa żeby miło spędzić cały dzień !

Skomentuj

